אפקט המראה

פורסם ב 24.04.17 ע"י Hidiz

ג'רי סיינפלד סיפר פעם כי לדודה שלו היה תוכי, שבכל פעם שהיה משתחרר מכלובו, היה מעופף בחדר ואז נתקע במראה, מכיוון שהיה בטוח שיש שם חדר נוסף. ואכן, האפקט העיצובי והתחושתי שנותנת מראה, הוא של חדר גדול יותר.

בעיצוב פנים, יש למראות תפקיד חשוב, מכיוון שמראה יכולה לשנות את מראה החלל באופן ייחודי. הן בשל אפקט אשליה של מרחב ועומק שכבר הזכרנו, והן בשל העובדה שמיקום נכון של מראה יאפשרו לנו להסתיר פגמים. כמובן שהמראה עצמה, כשהיא נתונה בתוך מסגרת מרשימה, משמשת כאובייקט עיצובי בפני עצמו.

האופנה העכשווית  היא מראות מעוצבות ללא מסגרת בצורניות . ניתן למצוא מראות בחיתוכי cnc , מראות מודפסות מראות תלת מימדיות ועוד. כמו כן קיימת חזרה למראות עם מסגרות מגולפות בעלות מראה בארוקאי.

גם למסגרת המראה יש משמעות , במקרים רבים היא משפיעה מאוד על האפקט העיצובי. מסגרת שאינה מתאימה לסגנון העיצוב של החלל, תיצור אפקט עיצובי שלילי. לכן, יש להתאים את המסגרת לסגנון העיצובי של הבית. לדוגמא: אם הבית מעוצב בסגנון כפרי, יש לבחור מסגרת עץ, אך אם הבית מעוצב בסגנון קלאסי, יש לבחור מסגרות עדינות בגווני לבן או אפור.

קיימים בשוק עשרות סוגי מראות בדרגות איכות שונות ואינספור דוגמאות מיוחדות, חלקן עומדות, חלקן תלויות, עם מסגרת, בלי מסגרת, מראות חתוכות (שילוב של כמה מראות יחד מעוצבות בחלקים) והרשימה עוד ארוכה. בניגוד לעבר, מראה לא חייבת להיות עגולה, אליפטית או מלבנית, האפשרות היום הן אינסופיות. איכות המראה נקבעת על פי מידת הצלילות שלה. מראות בדרגת ליטוש עליונה או מראות קריסטל צלולות ייתנו אפקט שונה בתכלית מזה של מראות מזן נחות ויכולות לעשות הבדל עיצובי משמעותי.

Share On LinkedIn Share On Whatsapp Share On Facebook